Do tej pory Ryanair słynął głównie z licznych i wysokich opłat, a także kontrowersyjnych reklam. Teraz przewoźnik pragnie stać się linią lotniczą przyjazną pasażerom i wprowadza szereg zmian, które mają sprawić, że podróżowanie z Ryanair stanie się przyjemnością.
Zmiany w Ryanair:
- Od lutego 2014 roku pasażerowie, dokonując odprawy przez Internet minimum 24 godziny przed planowaną godziną wylotu, będą mogli za 5 EUR wybrać swoje miejsce w samolocie. Tym, którzy nie zdecydują się na taką usługę, zostaną przydzielone miejsca automatycznie. Fotele w pierwszych i ostatnich rzędach, a także te przy wyjściach awaryjnych dalej będą dostępne za dodatkową opłatą.
- Kod bezpieczeństwa recaptcha został usunięty ze strony internetowej Ryanair.
- Od 1 listopada, pasażerowie, którzy zarezerwowali bilety bezpośrednio na stronie Ryanair.com będą mieli 24 godzinny okres ochronny od chwili dokonania rezerwacji. Pasażerowie będą mogli skorygować ewentualne błędy (np. w pisowni nazwiska, zmianie kierunku) jakie popełnili podczas dokonywania pierwotnej rezerwacji.
- Od 1 listopada, Ryanair wprowadzi „ciche loty” przed 8:00 rano oraz po godzinie 21:00. Podczas „cichych lotów” na pokładach samolotów nie będzie żadnych innych ogłoszeń, poza niezbędnymi dotyczącymi bezpieczeństwa. Dodatkowo światła na tych lotach będą przygaszone, aby umożliwić odpoczynek pasażerom.
- Od 1 grudnia Ryanair pozwoli pasażerom na wniesienie na pokład samolotu drugiej mniejszej torby (małe torebki damskie lub torebka z zakupami z lotniska) nie większą niż 35 x 20 x 20 cm.
- Od 1 grudnia opłata za ponowne wydrukowanie karty pokładowej na lotnisku dla pasażerów, którzy dokonali odprawy online zostanie obniżona do 71 PLN. Pasażerowie, którzy nie dokonali odprawy online będą zobowiązani dalej uiścić opłatę wysokości 332,50 PLN.
- Od 5 stycznia opłaty za bagaż wykupiony na lotnisku zostaną obniżone z 285 PLN do 142,50 PLN. Opłaty za bagaż podręczny zostaną obniżone z 285 PLN do 237,50 PLN, aby zrównać ceny z proponowanymi przez konkurentów.
Nowe usługi Ryanair:
- Rejestracja członkostwa „My Ryanair” (koniec grudnia), pozwalająca pasażerom wprowadzić swoje dane (nazwisko, adres, kartę kredytową itp.), które będą przechowywane na stronie Ryanair.com. Pozwoli to pasażerom oszczędzić czas, za każdym razem, gdy będą dokonywać rezerwacji
- Mobilne karty pokładowe (koniec lutego 2014) dadzą możliwość wyboru karty pokładowej poprzez jej wydruk lub pobranie jej ze swoich smartfonów.
- Funkcja „Fare Finder” (koniec kwietnia), która pozwoli pasażerom sprawdzić ceny biletów w wyszukiwanym przedziale cenowym, na danej trasie oraz poszczególnym terminie podróży. Pasażerowie będą mogli kliknąć na niskie ceny i od razu znaleźć daty oraz loty, dostępne w wyszukiwanej cenie.
- Nowa aplikacja mobilna (maj 2014), która będzie informować o lotach i cenach Ryanair dostępna na wszystkich smartfonach oraz tabletach.
- Opcja “Share the Fare” (koniec marca), która pomoże znaleźć niskie ceny biletów oraz pozwoli udostępniać je na swoim ulubionym serwisie społecznościowym.
- Ryanair udostępni strony internetowe w różnych językach, zaczynając od języka hiszpańskiego oraz włoskiego do końca czerwca 2014 roku, dzięki czemu strona Ryanair.com będzie łatwo dostępna dla wszystkich głównych rynków w Europie w 2014 roku.