OLT Express poinformował, że od 27 lipca 2012 roku wszystkie rejsy regularne zostają zawieszone do odwołania, tym samym wstrzymana zostaje sprzedaż biletów lotniczych.
Wszyscy Pasażerowie anulowanych rejsów zostaną osobiście powiadomieni o zmianach i przysługujących im prawach przez pracowników naszego Call Center.
Prawa pasażera
Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 art. 8 tego aktu pasażerowie lotów odwołanych mają prawo wyboru między zwrotem pełnego kosztu biletu i świadczeniem zmiany plany podróży na porównywalnych warunkach.
Całkowita rezygnacja z obsługi określonego połączenia nie zwalnia linii lotniczych ze wspomnianych obowiązków. Bez znaczenia jest także termin, w którym pasażerowie zostali zawiadomieni o odwołaniu lotów. Zbyt późne przekazanie informacji o zmianie planu podróży może jedynie wpłynąć na powstanie po stronie przewoźnika dodatkowego obowiązku wypłaty pasażerowi zryczałtowanego odszkodowania w wysokości 250 EUR (w przypadku połączeń krajowych).
Jeżeli przewoźnik nie jest w stanie zaoferować na danej trasie własnych rejsów, powinien zaproponować pasażerom zmianę rezerwacji na rejsy innych linii lotniczych operujących na tej samej trasie (także z przesiadką) lub ewentualnie przewidzieć alternatywną formę transportu, o ile gwarantuje ona porównywalne warunki dotyczące komfortu czy czasu podróży.
Pasażerowie posiadający bilety na skasowane rejsy OLT Express mogą zwrócić się do przewoźnika z prośbą o taką zmianę rezerwacji, która umożliwi im dotarcie do celu np. samolotami LOT-u lub Eurolotu w najwcześniejszym możliwym terminie lub innym terminie dla nich dogodnym, w miarę dostępności wolnych miejsc.