OLT Express zawiesił loty. Prawa pasażerów

OLT Express poinformował, że od 27 lipca 2012 roku wszystkie rejsy regularne zostają zawieszone do odwołania, tym samym wstrzymana zostaje sprzedaż biletów lotniczych.

Wszyscy Pasażerowie anulowanych rejsów zostaną osobiście powiadomieni o zmianach i przysługujących im prawach przez pracowników naszego Call Center.

Prawa pasażera

Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 art. 8 tego aktu pasażerowie lotów odwołanych mają prawo wyboru między zwrotem pełnego kosztu biletu i świadczeniem zmiany plany podróży na porównywalnych warunkach.

Całkowita rezygnacja z obsługi określonego połączenia nie zwalnia linii lotniczych ze wspomnianych obowiązków. Bez znaczenia jest także termin, w którym pasażerowie zostali zawiadomieni o odwołaniu lotów. Zbyt późne przekazanie informacji o zmianie planu podróży może jedynie wpłynąć na powstanie po stronie przewoźnika dodatkowego obowiązku wypłaty pasażerowi zryczałtowanego odszkodowania w wysokości 250 EUR (w przypadku połączeń krajowych).
Jeżeli przewoźnik nie jest w stanie zaoferować na danej trasie własnych rejsów, powinien zaproponować pasażerom zmianę rezerwacji na rejsy innych linii lotniczych operujących na tej samej trasie (także z przesiadką) lub ewentualnie przewidzieć alternatywną formę transportu, o ile gwarantuje ona porównywalne warunki dotyczące komfortu czy czasu podróży.

Pasażerowie posiadający bilety na skasowane rejsy OLT Express mogą zwrócić się do przewoźnika z prośbą o taką zmianę rezerwacji, która umożliwi im dotarcie do celu np. samolotami LOT-u lub Eurolotu w najwcześniejszym możliwym terminie lub innym terminie dla nich dogodnym, w miarę dostępności wolnych miejsc.

 

To może Ciebie zainteresować

Leave a Comment